כתבתי זאת לכבוד פסח. י"ד ניסן תשע"ב. בית אורן

  C                             Am

I heard there was a secret trail­­

          C                         Am

That Moses took and broke his jail

       F                           G                         C              G

But one can only take the path you show him

        C                   F                   G

I'm sitting in my narrow place

    Am                                         F

Seducing you to share your grace

    G                          Em             Am

I wish that I could sing a Haleluja

     F               Am          F                C          G   C

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelu-u-u-u-jah ….

  C                                  Am

Here, take my staff and make a snake

  C                             Am

I put my fortune on the stake

       F                           G                         C              G

My bush is burning and I need to see you

        C                        F        G

You let my people go ahead

    Am                                                  F                    g

their hearts were dead and they lost their heads

    G                          Em             Am

And now we try to find this Haleluja

     F               Am          F                C          G   C

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelu-u-u-u-jah ….

  C                             Am

Well maybe there's a spring below

  C                             Am

the cover of the moon light's glow

                F                           G                         C              G

Where one can find the dove that Noah lost there

        C                                 F                   G

She's making love now with the crow

    Am                               F

Without him she shall never go

    G                          Em             Am

The raven of my heart sings Haleluja

     F               Am          F                C          G   C

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelu-u-u-u-jah ….

  C                             Am

I do believe it all can change

  C                             Am

And love will break out of its cage

                F                           G                         C              G

No shame no guilt no fear will write my show now

C                                 F                   G

I'll play a song and you will dance

    Am                                         F

Dissolving in your own last chance

    G                          Em             Am

Your flower's lips admit the Haleluja

     F               Am          F                C          G   C

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelu-u-u-u-jah ….

  C                             Am

Behind the words there is a field

  C                             Am

That's where I take off all my shields

         F                   G                      C                     G

And let Thy spirit play my flute before you

        C                   F                   G

I left my sandals at the door

    Am                         F

My body with the temple's whore

    G                          Em             Am

And here I am, Hinneni  Haleluja

     F               Am          F                C          G   C

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelu-u-u-u-jah …. 

2 תגובות
  1. ציפי אשבל
    ציפי אשבל says:

    תגובה מאת ציפי אשבל לשיר הללויה של אוהד 8.10.12 שמחת תורה כ"ב תשרי

    לאונרד נתפש ככהן גדול של התרבות בדורנו, בעיקר משום המסר המשותף הכללי שהצליח להעביר לעולם: מסר של ערכים אנושיים בסיסיים משותפים.

    גם אתה פונה לקהל שערכים אנושיים חשובים לו. אותו ציבור מתוך החברה, שמבטו על העולם מופנה מלמטה, לשכבות החלשות, לסובלים , וממשיך כלפי מעלה , כי אינו מסתפק במצב הקיים:
    בתקווה ואמונה לשינוי לטובה.
    אם אתה קורא לשינוי בשיר הללויה וקריאתך מופנית כלפי עמנו, העם היהודי, ואתה מודע היטב למשבר ערכים שעובר עליו, ( אולי ניתן לומר שאין ממש עם עכשיו, כי אינו רוצה /מאס להיות עם ), לכן
    דעתי היא שמן הראוי לדבוק במאפיינים שליוו את עם ישראל(כשהפך לעם ) ביצירתו ותרומתו הכללית שהם: תקווה ואמונה. כאן גדולתו, כי כאן שורש נשמתו.
    לגבי ההללויה שחיברת לו מלים:
    האם מלות שירך מדברות אל התקווה והאמונה הכללית שבאנושות, שכלולה בעם ישראל, לפחות בכמיהתו ומובעת ביצירותיו הגדולות?

    My body with the temple's whore – האם אתה בטוח שמלים אלו יתקבלו על ידי קהל היעד שלך?
    מיהו זה המדבר? אתה ככהן-נביא כמביא את המסר לשינוי, או אתה כמייצג את האדם שהתרוקן מרוחניותו, בימינו ,שאיבד את נכסיו הערכיים , אבל מצד שני אתה מפיח בו תקווה: I do believe it all can change.
    מה שלא ברור בשירך זה מיהו הדובר – האם בשיר שחיברת, אתה ממלא את מקום משה, או את האדם שאבדה דרכו, או כולנו כקבוצה?

    אם המסר הוא אהבה: And love will break out of its cage , אז למה נזקקת ל-temple's whore?
    האם עבורך זהו דימוי לאידאל אהבה חדש , אז למה האהובה מכונה בפיך זונה?
    זונה שייכת לעולם מושגים קדום שלא אבד עליו הקלח, והכי חשוב בעיני, שזה יובן על ידי הקוראים במושגים שלהם: פריצות והפקרות אצל השמרנים-פנדמנטליסטים, וחוסר כיבוד האשה לגבי תומכי קידמה ופמיניזם.

    היכן המטמורפוזה אליה אתה משתוקק בתחילת השיר: That Moses took and broke his jail
    איך תתחולל יציאת מצרים של ימינו עם משה המתחדש-משתחרר?
    אני מבינה שלפי הבנתך יש למעשה האהבה מעמד של קדושה, אם כך, אז צריך שיתחולל שינוי תודעתי -נפשי
    שיעבור גם לקהל, לקוראים.
    מהו השינוי שאתה קורה לו לצאת מהכלא-כלוב? And love will break out of its cage
    האם כוונתך לחזור ל"טבעיות" של החיות, ליצריות, אבל איך, מה המסגרות, למה עולם חילוני בסגנון ימינו אינו פתרון לייצריות של האדם, הרי קן לצפור מספק את כל יישותה, למה אתה "מתעקש " להיות ד-ת-י , או לפעול במסגרת דתית-פולחנית כשא-ל-ה-י-ם חלק מעולם מושגיך?
    My bush is burning and I need to see you מצד אחד ביחיד, ומצד שני ברבים: And now we try to find this Haleluja מי מחפש, היחיד או הכלל, או רמז לסיום עידן המאסטר ומעבר לחברה מעגלית….
    נזכרתי בשיר:
    "אמת ואמונה
    עצה זו הגונה:
    זרוק הכל לעזאזל
    וברוב שמחה
    צחק בקול פרוע
    הה הה" (חמוד, לא?)
    ועוד הערה: האהבה כמסר דתי-רוחני אומצה על ידי הנצרות עם השילוש בהוספת מריה ורוח הקודש, לאיזון המיני-רוחני, מאז כ-2012 שנה.
    האם אתה סבור שעם ישראל בנוי להתחבר חיבור (עם מי-מה) דרך מושג א-ה-ב-ה בלבד, או שכשרונו הוא ביכולת לתקווה -מקווה(מים)-קו (פתח תקווה) ולאמונה-אמון- אמנות-אמן (הללויה) -אם-אדם-אדמה

    שמתי לבי לעצה שלא לקחת את הדברים בייתר רצינות, אז אפסיק כאן.

    בתקווה שדבריי מצאו אוזן קשבת,

    ציפי

התגובות סגורות.