לפני שאודיע כל מיני הודעות משמחות על הדברים שאמנה כאן בקיצור, אני רוצה לדבר קצת על גשם

א.      פתיחת בית המדרש לקבלה

ב.      פתיחת שיעור בתל אביב בשעה טובה

ג.       פתיחת שיעור ריקוד ומודעות בתל אביב עם דון (שינוי שעה)

ד.      סדנת בסוד הכרובים – עוד ימים ספורים להנחת הרשמה מוקדמת.

ה.     תכנית הרדיו עוברת שעה

אז איך מורידים פה גשם?
האדמה מחרחרת מיובש, ואנשים רוחניים טובים מתכנסים למעגלים של שירה מקודשת, או כל מיני טקסים. יש אפילו כמה אנשים טובים בסביבתי שעושים אהבה בטבע כדי להוריד פה כמה טיפות של זרע משמיים, אבל נראה שהקב"ה בינתיים מתרגל טנטרה, ולא שופך.

תומר פרסיקו ידידי ציטט בבלוג שלו מדרש חשוב, שיכול להזכיר לנו משהו על הורדת גשם: כמו הפסוקים בישעיהו שבהם הקב"ה תמה למה אנשים חושבים שהוא רוצה שאנשים יצומו ויענו את נפשם, גם המדרש הזה מזכיר לנו כמה דברים פשוטים לכאורה:

בימיו של רבי תנחומא היו צריכים ישראל לתענית (מפני שהיתה בצורת).
באו אליו ואמרו לו: רבי, גזור תענית!
גזר תענית. יום ראשון, יום שני ויום שלישי ולא ירד גשם.
נכנס ודרש להם. אמר להם: בני! התמלאו רחמים אלו על אלו,
והקב"ה מתמלא עליכם רחמים.
בעודם מחלקים צדקה לענייהם, ראו אדם אחד נותן מעות לגרושתו.
באו לפניו ואמרו לו: רבי! מה אנחנו יושבים כאן, והעבירה שם!) כלומר תלמידי הרב חושבים שאותו אדם מקיים יחסי מין אסורים עם
גרושתו, שהרי אם לא כך למה יהיה אותו אדם בקשר טוב איתה או ייתן לה כסף???),
אמר להם: מה ראיתם?
אמרו לו: ראינו אדם פלוני נותן מעות לגרושתו.
שלח אחריהם, והביאו את השניים לפני הציבור.
אמר לו: מה היא לך זו?
אמר לו: גרושתי היא.
אמר לו: מפני מה נתת לה מעות?
אמר לו: רבי, ראיתי אותה בצרה והתמלאתי עליה רחמים.
באותה שעה הגביה רבי תנחומא פניו כלפי מעלה ואמר:
רבון על העולמים! מה אם זה, שאין לה עליו מזונות (כלומר, היות ואין להם ילדים משותפים אין לו חיוב מזונות כלפיה), ראה אותה
בצרה ונתמלא עליה רחמים, אתה, שכתוב בך חנון ורחום ואנו בני ידידיך, בני אברהם יצחק ויעקב, על אחת כמה וכמה, שתתמלא
עלינו רחמים!
מיד ירדו גשמים ונתרוה העולם.
(בראשית רבה, ל"ג, ג', מתורגם מארמית/ כתובת הבלוג: http://www.notes.co.il/tomer/61710.asp)

לכאורה נראה שלמדרש הזה יש מסר חברתי בלבד. אבל בעצם לא כך הוא, כי הרי כאשר חילקו האנשים צדקה לעניים לא ירד מטר! לא תענית ולא צדקה גרמו לשמיים להתעורר. אז מה כן? המדרש מראה גם את המח המעוות של התלמידים הדתיים נורא, ששכחו כבר מה זו חמלה וצדקה של אמת, שבאה פשוט בגלל שרואים מישהו שכואב לו ונענים לכך. אצלם הצדקה היתה מצוות אנשים מלומדה. הרבי אמר לתת צדקה אז נותנים. רוצים להוריד גשם אז נותנים כסף לעניים. אבל אותו האיש פשוט נתמלא רחמים על אישה שבטח לא היו לו יחסים טובים איתה בעבר, וחמל עליה ונתן לה כסף. מעשה כה פשוט, שזכה לכל כך הרבה חשד מצד מי שרואים בכל מקום אפשרי איזו עבירה מינית…
אבל לא כתוב שברגע שהאיש נתן כסף לגרושתו ירד גשם. לא. היה זה רבי תנחומא שעשה שוב את מה שאני מכנה "טיפול לאלהים", או מה שהקבלה תסביר כ"המשכת מוחין דגדלות לפרצוף זעיר-אנפין". כתבתי על זה מאמר (שנמצא גם ברשת וגם בספר "בסוד לויתן" מודן) בשם "הפסיכולוגים של אלהים" (https://kabalove.org/articles/god_psychologists) שמסביר את התהליך הזה, שקיים בדיאלוג שבין האדם ואלהים, בו "אלהים רוצה שינצחו אותו" ועל האדם לעורר אבולוציה תודעתית בקוסמוס.

והנה תרומתנו לעניין האבולוציה…

א.      פתיחת בית המדרש – הזדמנות פז:
ביום ג' הבא – 3 לנובמבר – יפתח פה במרכז שלנו ביבנאל "בית המדרש הפתוח לקבלה". זה לא שיעור – זה בית מדרש! מה ההבדל? ההבדל הוא שבבית מדרש יש תהליך לימודי אישי, בו כל אחד יושב בחברותא עם עוד אדם או שניים, ישירות עם הטקסט המקורי, והם שוברים את הראש ופותחים את הלב כדי להבין את זה לבד. בערב גם אתן שיעור כללי בקבלה, שישפוך לאנשים אור על הלימוד שלהם, אבל החידוש הוא בזמן האיכות האישי עם הטקסט – בתמיכתי והדרכתי הצמודה. בית המדרש יפעל כל יום ג' בין 4 וחצי לעשר בלילה. ניתן לבוא על בסיס חודשי. התשלום לחודש בין 470 ₪ ל600 ₪ בהתאם ליכולתכם. ניתן גם להגיע רק לשיעור בערב, למי שלא יכול להצטרף לכל המסגרת כולה. אבל שוב אני מדגיש – העיקר בבית המדרש הוא הלימוד האישי והמפגש הבלתי אמצעי עם הספרים הקדומים. הזדמנות פז בעיני.  מי שמעוניין להצטרף – אנא כתבו לי מייל!

ב.      שיעור פתוח בתל אביב:
בשעה טובה אני חוזר ללמד בתל אביב. בעצם – ברמת גן, אצל ידידנו האמן המופלא מוש טטרו. אבל השיעור עובר לימי ב' בערב! אני רוצה ללמד רעיונות עמוקים של תורת החסידות, מכתביהם של בעל מי השלוח ותלמידו רבי צדוק הכהן מלובלין, אבל גם ניגע ברבו של מי השילוח – הרבי מקוצק, ובכל השושלת הרדיקאלית הזו של הוגים פולנים עמוקים.
אז ימי ב', החל מיום ב' הקרוב (2 לנובמבר), 8 בערב. רח' המעגל 17 רמת גן. 50 ₪ בטובכם.

ג.       שינוי שעה לריקוד
קבלתם בטח מייל על כך שדון מתחילה שיעור ריקוד בסטודיו בתל אביב. זה גם לגברים וגם לנשים, ולא צריך לדעת לרקוד – זה לרקוד את הלב, ולעבור דרך רגשות שונים בתנועה אל השקט שבפנים. כדאי ומומלץ. אבל – שימו לב – שלא כמו שפורסם – השיעור יהיה בין השעות 20:00-22:00! בימי ראשון בערב. פרטים באתר, או אצל דון 052-5213137

ד.      בסוד הכרובים
ההרשמה לסדנת "בסוד הכרובים" החלה, אבל הנחת ההרשמה המוקדמת נסגרת בסוף אוקטובר. לא חבל? בואו לשדרג את עצמכם. פשוט כך. אלהים מתגלה בקשר בין אדם לזולתו, בקשר האהבה בין אהובים, "בין שני הכרובים שעל ארון הקודש", משם היה קול האל מופיע אל משה. הסדנא משדרגת את חיי האהבה של יחידים ושל זוגות. של כל מי שרוצה לחיות חיים רוחניים בתוך מערכות יחסים שיש בהם תשוקה.
פרטים על הסדנא תמצאו באתר שלנו www.kabalove.org בדף השער

ה.     תכנית הרדיו שלי עוברת שעה
תכנית הרדיו שאני מגיש ברדיו מהות החיים www.eol.co.il נקראת "הטוב הרב והמפואר", והיא תתחיל להיות משודרת בימי שני ב 9 בערב (למי שלא בא לשיעור שלי… ) עם שידור חוזר בשבת ב 6 בערב. בשני הקרוב תשודר שיחה שלי עם ענת לידרור, על חייה באשראם במדבר, על עולם הטנטרה, על היותה "כנענית" ועל השיטה אטותה היא מלמדת היום בהתלבהות "ריו אבירטו". את כל התכניות ניתן לשמוע גם און-ליין מתי שרוצים כאן http://radio.eol.co.il/NewOnDemand.aspx?source=hp יש מלא שיחות מענינות, באמת. מי שרוצה להתארח אצלי בתכנית – כתבו אלי ונדבר.

תודה.

רבים פונים אלי ומודים לי על המיילים, ואני שמח שאנשים קוראים וזה נוגע בהם. אז תודה לכל המודים…