בתגובה להצעת החוק: המסייע לפליט הינו עבריין.

עו"ד נעם קולודני. והרב אוהד אזרחי   2010

הצעת החוק למניעת ההסתננות עולה לדיון בוועדת הפנים של הכנסת ביום ד', ה3.2.10 בהכנות לקריאה שנייה ושלישית

הצעת חוק מסוכנת זו, מאיימת להפוך את מבקשי מקלט, פליטים והמסייעים להם, לעבריינים שדינם מאסר.

על-פי החוק צפוי פליט מדרפור (המגיע מסודן) למאסר של 7 שנים (נתין מדינת אויב). ואם עבר את הגבול יחד עם מבריח המצויד בסכין, למאסר של 20 שנים.

אדם המסייע לפליט, על מנת להקל על שהותו בארץ, עונשו כדין הפליט וגם הוא צפוי למאסר של עד 20 שנה.

על-פי החוק אסור אפילו להציע לפליט כוס מים. ( להצעת החוק. ).

החוק גם מפקיר ילדים ומתיר את מעצרם ללא הגבלה ללא בחינה של טובת הילד.

האם "מדינה יהודית" פירושה מדינה גזענית השומרת זכויות ליהודים בלבד? או מדינה חכמה, העושה שימוש נכון בערכי המוסר של העם היהודי?

והלא נאמר בתורה: (ספר דברים פרק כג ): (טז) לֹא תַסְגִּיר עֶבֶד אֶל אֲדֹנָיו אֲשֶׁר יִנָּצֵל אֵלֶיךָ מֵעִם אֲדֹנָיו: (יז) עִמְּךָ יֵשֵׁב בְּקִרְבְּךָ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר בְּאַחַד שְׁעָרֶיךָ בַּטּוֹב לוֹ לֹא תּוֹנֶנּוּ:

ולמי שרוצה להתחכם ולומר שבטח  מדובר בעבד עברי שברח מאדון זר, בא פרשן המקרא האבן עזרא ומסביר:  " 'לא תסגיר עבד' – בלכתם למלחמה יתכן שיברח למחניהם עבד ואיננו ישראלי. 'מעם אדוניו' – גם הוא איננו ישראל. "כי הוא בא לכבוד השם הנקרא על ישראל ואם יסגירנו ישראל אל אדוניו הנה זה חלול השם על כן 'לא תוננו"

ואם בעבד נמלט הכתוב מדבר – בפליט הנמלט בעור שיניו מדיכוי והשמדת עם על אחת כמה וכמה!

איננו יכולים בכלל לבקש מהעולם לזכור את לקחי השואה אם אנו איננו מסיקים כל לקח.

אנו ציפינו ממדינות העולם לקלוט פליטים יהודיים מאירופה הנאצית. וזה מה שאנו יכולים להפיק כתגובה חוקית של "כנסת ישראל" ?

דומה שטוב יעשו הרבנים אם יודיעו כי חוק כזה צפוי לסירוב גורף מצד כל שומרי התורה, בהיותו נוגד ערכי יסוד בתורת ישראל

שהרי נאמר: "וְזָכַרְתָּ כִּי עֶבֶד הָיִיתָ בְּמִצְרַיִם וַיִּפְדְּךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ מִשָּׁם עַל כֵּן אָנֹכִי מְצַוְּךָ לַעֲשׂוֹת אֶת הַדָּבָר הזה" (ספר דברים פרק כד)

*( תגובה זו חוברה ונשלחה לעיתונות בעזרתו של ר' יאיר רוטקוביץ')

2 תגובות
  1. שרה גילאון
    שרה גילאון says:

    אני מסכימה עם כל מילה בכתבה הזו. מצאתי את עצמי נואמת על הנושא, שיש איסור בתורה על כך ולא ידעתי היכן זה כתוב, ומאין אני יודעת את זה, אבל פשוט ידעתי.
    היה טוב ויפה אם היהדות היתה מאירה לנו ולעולם כולו בחוקי המוסר הטובים והאנושיים שבה,
    ואכן בתור מי שחלק ממשפחתה נצלה בשואה על ידי כומר נאור, שהכין מבעוד מועד מחבוא, אליו נמלטו אמי והוריה, מגטו וילנה ולקחו עמם כמה משפחות נוספות שיכלו להציל, ברור שרק בזכות טוב הלב והנדיבות של מעטים בתקופת השואה, נצלו אלה שנצלו ואלו הם הניסים שאנו בהיותנו בני אדם מחוללים.
    יישר-כח!!!
    ודרישת שלום
    ממני שרה גילאון

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] מוסר התורה והנביאים של היחס לעבד הבורח אלינו מאדוניו. ראו כאן. מה יש לאומה שלנו שכשכואב לנו אנחנו מצפים שכולם ירחמו […]

התגובות סגורות.